Digitaal loket

Mijn dossier is een online toepassing die toegang geeft tot uw dossier in het Rijksregister. Via de toepassing Mijn Dossier kunt u:

  • Uw gegevens in het Rijksregister checken
  • Zien wie uw gegevens de laatste 6 maanden geraadpleegd heeft
  • Bepaalde attesten (vb. attest van gezinssamenstelling, …) raadplegen, downloaden of afdrukken. Deze documenten hebben dezelfde wettelijke waarde als het document dat u bij uw gemeentediensten kan afhalen. Mijn Dossier maakt het dus mogelijk om deze van thuis uit aan te vragen. U hoeft dan niet langer naar het gemeentehuis. Dit bespaart u heel wat tijd en een verplaatsing.

Hoe werkt het?

Surf naar de website https://mijndossier.rrn.fgov.be

Aanmelden doet u met behulp van uw elektronische identiteitskaart. Nadat u uw eID in de kaartlezer hebt gestoken, zal u ook uw pincode moeten invoeren. Zo wordt er geverifieerd of u werkelijk de persoon bent die u beweert te zijn.

In het menu aan de linkerzijde kan u verschillende keuzes maken. Via 'Transacties' is het onder andere mogelijk om uw adreswijziging (of dat van één van uw gezinsleden) door te geven. Deze verklaring tot adreswijziging komt dan automatisch terecht bij de gemeente waar u bent ingeschreven.

 

Contact Informatie